preskoči na sadržaj

Osnovna škola Donji Lapac

Login
LINKS

NOVI NASLOVI U ŠK. GOD. 2022./2023.

NOVI NASLOVI ZA UČENIKE U ŠK. GOD. 2022./2023.

Ova potresna priča Branke Primorac o maloj Miljenki dugo je bila skrivena u srcima najbližih. Dobro je podsjetiti: nesreća se uvijek događa drugima sve dok je sami ne okusimo. Ipak, uz nesebičnu pomoć požrtvovnog brata Viktora, dobrih ljudi i malo fantastike, hrabra Zvonka i njezina družina učinit će je čarobnom i za kraj sa sretnim ishodom. Riječ je o toploj priči o ljudskoj solidarnosti, udruživanju u nevolji i maksimalnoj odlučnosti u borbi za izvršenje nauma. Priča hrabri i pokazuje kako je u životu uvijek potreban optimizam, vjerovanje u mogućnost rješenja svakoga problema i tada neće biti suza koje se ne bi mogle zaustaviti.

 

Zbirka kratkih priča podijeljena je u dva poglavlja - "Lađa od srca" i "Raspričani kalendar" - u svakom po dvanaest. U prvom poglavlju, objedinjenim  naslovom kao i čitav rukopis, dakle Lađa od srca, autorica je uvrstila priče koje se bave temom ljubavi. U drugom poglavlju knjige priče veže uz mijene u prirodi povezane s tematikom ekologije.

 

 

 

U knjizi Putovanje u mjestu autoricu je privukla tema o sudbini djece rastavljenih roditelja. Iako su danas rastave braka sve učestalije pojave u društvu, djeca svejedno teško proživljavaju promjene koje slijede nakon rastave i osjećaju se različitima od drugih. U likovima Lane i Luke autorica je ponovno izgradila zanimljive, jedinstvene i snažne ličnosti. Oni, kao i ostali likovi ove knjige, dugo su vremena stajali u mjestu. Nisu bili zadovoljni sami sobom i svojim položajem u obitelji, školi… 

 

NOVI NASLOVI ZA UČITELJE I STRUČNE SURADNIKE U ŠK. GOD. 2021./2022.

Datum upisa: 18.3.2022.

IGOR RUKLJAČ; IVANA JURJEVIĆ JOVANOVIĆ: DIGITALNO UČENJE U RAZREDNOJ NASTAVI

Vrijeme u kojemu živimo donosi nam stalne, mnogobrojne i brze promjene. Stoga je i nastava na daljinu bila izazov za učitelje i cijeli odgojno-obrazovni sustav, ali i prilika u kojoj se može učiti i obogaćivati svoje znanje. U ovom su priručniku, uz osobitosti poučavanja na daljinu, predstavljeni i mnogi alati za stvaranje digitalnih sadržaja te komunikaciju s učenicima. Prirucnik Digitalno učenje u razrednoj nastavi - analogni priručnik za digitalno doba pravi je mozaik teorije, prakse i iskustva.
Uz znanstvene činjenice, ponuđeni će primjeri iz prakse biti pomoć i poticaj učiteljima u kreiranju nastave, te poziv na samostalno istraživanje digitalnog svijeta i mogućnosti primjene njegovih postignuća u radu s učenicima.

Datum upisa: 21.9.2021.

IVANA JURJEVIĆ JOVANOVIĆ; IGOR RUKLJAČ; JASMINKA VIHER: VREDNOVANJE U RAZREDNOJ NASTAVI

Priručnik Vrednovanje u razrednoj nastavi napisan je kao odgovor na mnogobrojna pitanja učitelja vezana za vrednovanje. On nudi prikaz teorije dokimologije, legislative koju učitelj treba poznavati i vrednovanja temeljenih na kurikulumskim dokumentima. U suvremenim pristupima vrednovanju važno je dobiti objektivan uvid u razinu učenickih kompetencija, dati učeniku kvalitetnu povratnu informaciju te saznati što on misli o svojem učenju kako bi se unaprijedilo i njegovo učenje i učiteljevo poučavanje. Ovaj je priručnik zamišljen kao učiteljev suputnik u svakidašnjem radu.

 

ALEKSANDAR KRAMPAČ-GRLJUŠIĆ: UČENICI S TEŠKOĆAMA U REDOVITOM ŠKOLSKOM SUSTAVU

Priručnik Učenici s teškoćama u redovitom školskom sustavu namijenjen je učiteljima koji u osnovnoj školi rade s različitim skupinama učenika s teškoćama. Čitatelji će u prvome i drugom poglavlju dobiti odgovore na najčešća pitanja povezana sa školovanjem takvih učenika, primjerice tko su učenici s teškoćama, što je redoviti program uz individualizirane postupke, a što je redoviti program uz prilagodbu sadržaja, koja je razlika između tih programa, koji se učenici školuju po posebnom programu uz individualizirane postupke, trebaju li programi biti dostupni roditeljima te brojni drugi odgovori. Treće je poglavlje posvećeno praćenju ciljeva i ishoda učenja učenika s teškoćama. U četvrtom je poglavlju 25 individualiziranih odgojno-obrazovnih programa koji su odabrani s obzirom na pojavnost vrsta i stupnjeva teškoća. Svaki program sadrži profil učenika, inicijalnu procjenu, godišnji plan i program, a izrađeni su za sve nastavne predmete od 1. do 4. razreda. Učenici s teškoćama u redovitom školskom sustavu poslužit će kao koristan vodič učiteljima, stručnim suradnicima, studentima učiteljskih fakulteta te svima koji su uključeni u život učenika s teškoćama.

ANITA PETI-STANTIĆ: ČITANJEM DO (SPO)RAZUMIJEVANJA

Knjiga Anite Peti-Stantić Čitanjem do (spo)razumijevanja izuzetno je potrebna u našemu društvu. U njoj se prvi put u nas na sasvim nov način spajaju neurolingvistička i psiholingvistička perspektiva koje utemeljuju disciplinu znanosti o čitanju, a autorica ih na temelju svoga iskustva dovodi u vezu sa suvremenim postavkama glotodidaktike. Takva se istraživanja u svijetu u posljednjih dvadesetak godina iznimno intenzivno razvijaju.

Polazeći od čitanja kao složene aktivnosti koja zahtijeva automatizaciju i ulančavanje procesa u mozgu svakoga pojedinca, autorica ističe važnost rada na strukturiranju intelektualnoga vokabulara mladih i upućivanja u strukture teksta. U tome smislu nudi i konkretne vježbe za koje se nada da će učiteljima pomoći u radu. Kako je riječ o interdisciplinarnome djelu, ono je prije svega namijenjeno svima koji se bave podučavanjem čitanja s razumijevanjem ili dubinskoga čitanja na bilo kojoj razini obrazovnoga procesa, od roditelja, osnovnoškolskih učitelja i knjižničara do sveučilišnih nastavnika, a posebno je namijenjeno onima koje zanima procesiranje napisanoga jezika u okviru kognitivnih znanosti, kroatistima, lingvistima, teoretičarima i povjesničarima književnosti, kulturolozima i stručnjacima za suvremene kulturne industrije.

CAROL C. KUHLTAU; LESLIE K. MANIOTES; ANN K. CASPARI: VOĐENO ISTRAŽIVAČKO UČENJE

Vođeno istraživačko učenje jest način poučavanja i učenja koji školu pretvara u suradničku istraživačku zajednicu.
Osmišljava ga i usmjerava tim za učenje koji vodi učenike prema stjecanju dubljeg razumijevanja sadržaja kurikuluma pojedinoga nastavnog predmeta i koncepata informacijske pismenosti, a istodobno razvija pismenost i socijalne vještine. Riječ je o fluidnu, fleksibilnu pristupu promjeni škola koji se usredotočuje na dubinsko učenje, a temelji se na studijama procesa traženja informacija (ISP) Carol C. Kuhlthau i konceptu trećeg prostora.Učenike se vodi kroz proces otkrivanja učenjem iz mnogih informacijskih izvora kako bismo ih pripremili za uspješno učenje i život u informacijskom dobu.

MILAN MATIJEVIĆ; TOMISLAV TOPOLOVČAN: MULTIMEDIJSKA DIDAKTIKA

Učenike net generacija ne može zadovoljiti model nastave prema kojemu učitelji poučavaju, a učenici sjede, slušaju, gledaju i uče. U knjizi Multimedijska didaktika autori zagovaraju metodičke scenarije u kojima učenici istražuju, otkrivaju, igraju se, komuniciraju te rješavaju stvarne ili zamišljene probleme. Za razliku od sličnih knjiga iz područja didaktike, u ovoj je istaknuta uloga svih medija koji pomažu u procesu učenja i poučavanja pri čemu je osobita pozornost posvećena objašnjavanju učenja iz perspektive konstruktivističke didaktike. Autori su usustavili mnoge didaktičke spoznaje o kriterijima izbora medija i njihovoga didaktičkog dizajna te oblikovanja didaktičkih scenarija. Utemeljili su ih na novijim psihologijskim i didaktičkim teorijama, ponajprije teoriji višestrukih inteligencija, konstruktivističkim i kurikulumskim teorijama te ih uklopili u kontekst velike komunikološke revolucije koja se događa tijekom posljednjih tridesetak godina.

preskoči na navigaciju